Retour
Retourbeleid – ELITE BD
Laatst bijgewerkt: 11 oktober 2025
Bij ELITE BD houden we het graag duidelijk en eerlijk. Past een bestelling toch niet bij je? Dan maken we retouren eenvoudig – volgens de Europese regels en met respect voor jou als klant.
1. Herroepingsrecht (14 dagen bedenktijd)
Je hebt het wettelijke recht om je aankoop binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te herroepen. Na het melden van je herroeping heb je nog 14 dagen om de producten daadwerkelijk terug te sturen.
Om je herroeping te melden, stuur je een e-mail naar info@elitebd.nl met je ordernummer en de producten die je wilt retourneren. Je ontvangt van ons de retourinstructies en het juiste retouradres.
2. Retourvoorwaarden
- Producten zijn onbeschadigd, ongebruikt, compleet en (waar mogelijk) in de onbeschadigde originele verpakking.
- Je voegt een bewijs van aankoop toe (ordernummer of factuur).
- Je verzendt het pakket voldoende gefrankeerd en – bij voorkeur – met een traceerbare verzendmethode.
3. Uitzonderingen op retour
Retouren zijn niet mogelijk voor:
- Hygiëne- en verzorgingsproducten waarvan de verzegeling is verbroken of die geopend/gebruikt zijn.
- Gepersonaliseerde of op maat gemaakte producten.
- Producten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.
Als een product defect of verkeerd geleverd is, valt dit niet onder bovenstaande uitzonderingen. Zie sectie “Beschadigd of verkeerd product”.
4. Stappenplan voor retourneren
- Meld je retour binnen 14 dagen na ontvangst via info@elitebd.nl (vermeld ordernummer en artikel(en)).
- Verpak de artikelen stevig (bij voorkeur in de originele doos) en voeg de pakbon of je ordernummer toe.
- Verzend het pakket naar het door ons opgegeven retouradres. Bewaar je verzendbewijs en tracking.
- Na ontvangst en controle verwerken we je terugbetaling.
5. Terugbetaling
- We betalen je het aankoopbedrag terug via dezelfde betaalmethode als bij je bestelling.
- Terugbetaling vindt plaats binnen 14 dagen na je herroepingsmelding. We mogen wachten tot we de producten hebben ontvangen of jij aantoont dat je ze hebt teruggestuurd (wat het eerst gebeurt).
- Eventuele extra leveringskosten voor een niet-standaard bezorgoptie worden niet vergoed.
6. Verzendkosten bij retour
- De retourverzendkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij wij een fout hebben gemaakt (bijv. verkeerd artikel) of het product defect blijkt bij ontvangst. In die gevallen zorgen wij voor een passende oplossing.
- Als een zending door een onjuist/ onvolledig adres of niet-afhalen bij een afhaalpunt onbestelbaar retour komt, kunnen herverzendkosten in rekening worden gebracht.
7. Beschadigd of verkeerd product
Ontving je een beschadigd, incompleet of verkeerd artikel? Neem binnen 48 uur na ontvangst contact op via info@elitebd.nl met je ordernummer, een korte omschrijving en duidelijke foto’s. We lossen dit snel en netjes op (vervanging of terugbetaling).
8. Ruilen
Wil je ruilen voor een ander product/variant? Meld dit via info@elitebd.nl. Omdat voorraad kan wijzigen, adviseren we te retourneren en het gewenste artikel opnieuw te bestellen om teleurstelling te voorkomen.
9. Internationale retouren & douane
Bij retouren van buiten de EU: markeer het pakket duidelijk als “Return of goods” om onnodige douanekosten te voorkomen. Eventuele invoerrechten, belastingen of afhandelingskosten bij retourzendingen zijn voor rekening van de afzender. Wij kunnen bedragen die bij ons in rekening worden gebracht, inhouden op de terugbetaling.
10. Niet-geleverde of vermiste zendingen
- Zie je geen tracking-updates of is je bestelling niet geleverd? Neem contact met ons op; we starten een onderzoek bij de vervoerder.
- Als een pakket als geleverd is gescand maar je hebt niets ontvangen, controleer dan het afleveradres, brievenbus/buren/afhaalpunt en neem contact op binnen 7 dagen.
11. Cadeaus & acties
- Bij retour van een bestelling met gratis cadeau dien je het cadeau ook te retourneren. Doe je dat niet, dan kunnen we de waarde van het cadeau inhouden op de terugbetaling.
- Actieartikelen/sets kunnen specifieke voorwaarden hebben; deze worden vermeld bij de aanbieding.
12. Kwaliteit & gebruik
Lees altijd de gebruiksinstructies op de verpakking. Schade door oneigenlijk gebruik valt niet onder ons retour- of vervangingsbeleid.
13. Veelgestelde vragen
Hoe meld ik een retour?
Mail ons via info@elitebd.nl met je ordernummer en de artikelen die je wilt terugsturen. Je ontvangt de instructies en het retouradres.
Hoelang duurt een terugbetaling?
Binnen 14 dagen na je herroepingsmelding, maar we mogen wachten tot we je retour hebben ontvangen of je aantoont dat je het hebt verzonden.
Kan ik een geopend verzorgingsproduct retourneren?
Nee, om hygiënische redenen nemen we geopende of verbroken verzegelingen niet retour, tenzij het product defect is bij ontvangst.
14. Contact
Vragen over retouren? We helpen je graag:
ELITE BD
E-mail: info@elitebd.nl
Website: www.elitebd.nl
Dit retourbeleid maakt onderdeel uit van onze Algemene Voorwaarden en ons Privacybeleid.
🌿 Over Suzanne Cooper en GLOWWA
Suzanne Cooper is een gediplomeerd voedingsdeskundige en de oprichter van GLOWWA – het meermaals bekroonde supplementenmerk dat de manier verandert waarop we onze haren verzorgen: van binnenuit.
Na zelf haarverlies (alopecia) te hebben ervaren, wendde Suzanne zich tot haar vakgebied, de voeding, waarin zij inmiddels meer dan veertien jaar werkzaam is. Vanuit haar kennis en persoonlijke ervaring onderzocht ze hoe innerlijke gezondheid kan bijdragen aan vitaler haar en een beter algemeen welzijn.
Zo ontstond GLOWWA – vanuit de overtuiging dat echte haarverzorging begint van binnenuit.